Sodišče EU je 30. septembra 2024 izdalo sodbo v zadevi C-330/23, s katero je odgovorilo na predhodno vprašanje nemškega sodišča, ki ga je to postavilo v zvezi s postopkom, ki ga zaradi zavajajočih oglasov vodi zoper nemškega trgovca Aldi Süd (del katerega je tudi slovenski Hofer).
Kaj je storil Aldi Süd?
Nemški trgovec je v objavi tedenskih prospektov za živila trdil, da je znižal cene banan za 23 odstotkov in cene ananasa za približno 12 odstotkov. Ta “akcijska cena” pa je bila dejansko ista najnižji ceni banan v zadnjih 30 dneh (v obeh primerih 1,20 €), medtem ko je bila za ananas 10 centov višja kot pa najnižja cena v zadnjih 30 dneh (1,49 € napram 1,39 €).
Aldi Süd je torej tik pred objavo akcijskih cen namenoma zvišal redno ceno živil (oboje na 1,69 €) in jih nato z lažnim popustom znižal nazaj na prvotno ceno oziroma v primeru ananas ana ceno, ki je bila kljub “popustu” 10 centov dražja od prvotne.
Postopek pred nemškim sodiščem
Zoper nemškega trgovca je združenje potrošnikov Zvezne dežele Baden-Württemberg vložilo tožbo, v kateri mu je očitalo zavajanje potrošnikov z uporabo nepoštevnih poslovnih praks.
Sodišče v Düsseldorfu je postopek prekinilo in zaprosilo za mnenje Sodišče EU.
Odločitev Sodišča EU
Sodišče EU je odločilo, da se trgovec ne more pretvarjati, da ponuja popust, če dvigne cene samo zato, da jih nato zniža. Če želi trgovec oglaševati popust na izdelke, mora znižano ceno računati glede na najnižjo ceno, ki je veljala za izdelek v obdobju, ki ne sme biti krajše od 30 dni pred znižanjem cene.
To pomeni, da bi moral Aldi Süd, če bi želel dejansko oglaševati popust, ponujati ceno, ki bi bila zaradi popusta nižja od 1,29 € oz. 1,39 €, kot sta veljali za banane in ananas v zadnjih 30 dneh pred znižanjem.
Takšna odločitev Sodišča EU je pravilna in jo v Zavodu KOLEKTIV 99 pozdravljamo. V nasprotnem primeru bi namreč trgovci lahko tik pred znižanjem umetno zviševali cene in nato potrošnike zavajali s “popusti”, ki bi “novo” ceno izdelka zgolj znižali na ceno, ki je veljala že prej, oziroma ne ceno, ki je celo višja od tiste, ki je veljala že prej.
Če pri nakupovanju ali v oglasih zasledite tovrstne nepoštene poslovne prakse, nam to sporočite na [email protected] ali neposredno obvestite Tržni inšpektorat RS.
Več: