Z novembrom smo zakorakali v praznično obdobje, v katerem nas trgovci vse tja do božiča mamijo z različnimi ponudbami in akcijami, ki naj jih ne bi smeli zamuditi. Za eno izmed bolj priljubljenih akcijskih znižanj cen velja t.i. črni petek (»Black Friday«). Čeprav je črni petek praviloma zadnji petek v mesecu novembru, pa trgovci že ves mesec pred tem ponujajo razne akcije in to tudi na druge dneve, ki nosijo podobno ime (»črni ponedeljek«, »Cyber-Monday« in podobno).
Na črni petek nam trgovci ponujajo neverjetne popuste za izdelke, ki si jih pred tem ne bi mogli privoščiti. Pa je temu res tako?
Zaskrbljeni opažamo, da trgovci zavajajo potrošnike na način, da tik pred znižanjem napihnejo ceno in jo nato s »popustom« znižajo na ceno, ki je še vedno višja od cene, ki je bila najnižja v zadnjih 30 dneh pred njenim »znižanjem«. Kot smo pisali v članku z naslovom »Sodišče EU sporoča trgovcem: »Znižanje cene mora biti izračunano na podlagi najnižje cene v zadnjih 30 dneh!«, je takšno ravnanje trgovcev nezakonito.
Sume kršitev smo zaznali na več spletnih straneh, kjer so več izdelkom pred znižanjem zvišali cene in jih nato s »popusti« znižali na ceno, ki je kljub temu višja od najnižje cene v zadnjih 30 dneh, ali pa primere kjer kljub »30% popustu« za izdelke dejansko plačate enako ceno, kot je bila v uporabi v zadnjih 30 dneh. Nesporni rekorder je majica, pri kateri je »znižana cena« dejansko kar 206% višja od prvotne.
Pri nakupovanju zato previdno! Vedno se prepričajte, da popust dejansko pomeni tudi nižjo ceno.
Nekaterim trgovcem, pri katerih smo zasledili tovrstne prakse, smo že poslali dopis, s katerim smo jih pozvali k prenehanju s tovrstno nezakonito prakso. V primeru njihovega neupoštevanja zakonodaje, bomo sporna ravnanja prijavili Tržnemu inšpektoratu Republike Slovenije.
Primer dopisa enemu od trgovcev: